Turbo Commanderilla lennettiin pääasiassa Maanmittaushallituksen ilmakuvauslentoja sekä Ilmailuhallituksen VOR / ILS kalibrointilentoja. Konetta käytettiin myöskin ambulanssi ja liikelentoihin. OH-ACN on edelleen liikenteessä ja samassa päätehtävässä missä se oli aiemminkin ; Maanmittauslaitoksen ilmakuvauskoneena.
1976 olin kuukaudenmittaisessa tyyppikoulutuksessa USA:ssa silloisten kollegoideni kanssa. Tehtävä oli lentää Suomeen uusi ilmakuvauskone, Rockwell Turbo Commander.
Tyyppikurssin ja tarkastuslentojen läpäisemisen jälkeen lähdimme kotimatkalle Oklahoma Citystä. Emme ehtineet lentää pitkään kunnes käännyimme takaisin. Heti lähdön jälkeen huomasimme, ettemme saa "autopilottia" päälle. Vika saatiin kuitenkin korjattua nopeasti - painamalla ohjaussauvan takana olevaa nappia, joka "resetoi" järjestelmän. Suoritimme uuden lentoonlähdön. Oklahoma Citystä Lensimme suoraan Mainen osavaltion Bangoriin. Bangorissa tankkasimme ja matka jatkui Goosebayhin, josta alkoi Atlannin ylitys. Goosebaystä lensimme Grönlannin Sondrestromfjordiin, jossa päädyimme odottamaan 3 päivää Islannissa juuri alkaneen yleislakon vuoksi.
Kolmen päivän odottelun jälkeen tunsimme että on aika siirtyä vaihtoehtoiseen suunnitelmaan. Aloimme pohtia paluuta St.Johnsiin New Foundlandiin. Ajatus olisi ollut lentää Suomeen Azorien (pieni saariryhmä Atlannin keskellä) kautta. Kypsytellessämme ajatusta vaihtoehtoreitistä, saimme yllättäen kuulla että Reykjavikissa olikin polttoainetta saatavissa. Uuden tiedon valossa päätimme lentää Islantiin niinkuin alunperin oli määrä tehdä.
Saavuttuamme Reykjavikiin, paljastui että saatavilla oleva kerosiini olikin "jobbareiden" hamstraamaa, laadusta (esim.oliko seassa vettä ?) ei ollut mitään varmuutta, lisäksi polttoaine maksoi 4 kertaa enemmän kuin tavallisesti. Meillä oli tankeissa sen verran kerosiinia, että jätimme polttoainekaupat tekemättä Reykjavikissa ja lensimme Islannin pohjoisosissa sijaitsevaan Akureyriin, josta saimme tankit täyteen takuukerosiinia normaalihinnalla. Akureyristä lensimmekin pitkän 5½ tunnin lennon suoraan kotiin, Helsinkiin.